Sweden SWE  

rss

  • rss
Nyheter, Pressmeddelanden - Amway Välbefinnande Annat Amway Välbefinnande Annat
Amway engagerar tusentals för att öka medvetenheten om undernäring och tar sig samtidigt in i GUINNESS REKORDBOK genom att slå världsrekord

2015.05.10 - 

Fler än 260 000 människor världen över ställde upp när Amway™ bad om hjälp för att öka medvetenheten om den globala undernäringen bland barn, genom kampanjen Nutrilite™ Power of 5. Samtidigt slog de GUINNESS-rekord.

Evenemanget Raise Your Hand resulterar i världens största collage med handavtryck och inspirerar tusentals i kampen mot undernäring bland barn.

Som global ledare inom näringsforskning, utveckling och innovation har Amway kombinerat sin expertis från Nutrilite™/Nutriway™, världens främsta varumärke för vitaminer och kosttillskott*, med sin passion för att hjälpa människor leva bättre liv. Förra året lanserade Amway™ kampanjen Nutrilite™ Power of 5 för att utöka distributionen av kosttillskottet Nutrilite™ Little Bits™. Kosttillskottet för barn, som innehåller 15 essentiella vitaminer och mineraler, delades vid den tidpunkten ut i två länder genom icke-statliga organisationer. Det har sedan dess utökats till nio länder, och fler är inplanerade.

Amway utlovade att skänka 1 USD för varje handavtryck som samlades in under evenemangen Raise Your Hand världen över, för att öka medvetenheten om undernäring och för att engagera människor i frågan. Det resulterade i ett världsrekord med det största collaget med handavtryck, och drog samtidigt uppmärksamhet till detta problem som går att förhindra.

Michael Empric, GUINNESS WORLD RECORDS domare, bekräftade idag att 75 200 av de 260 872 handavtryck som samlats in uppfyllde GUINNESS WORLD RECORDS krav och inkluderades i den officiella kontrollräkningen. Det är mer än dubbelt så många mot det tidigare rekordet på 30 006.

– Kampanjen Nutrilite™ Power of 5 och bedriften att engagera fler än 260 000 människor världen över i kampen mot undernäring bland barn, visar vad som är möjligt när vi uppmanar till handling, sa Jeff Terry, global manager för socialt ansvar inom Amway. – Genom att engagera sig och lämna sitt bidrag har ABO:er, anställda och kunder startat en rörelse som påverkar tiotusentals barn, familjer och samhällen. Och det här är bara början!

Världsrekordet tillkännagavs i Washington D.C. vid det årliga seminariet för de mest framgångsrika ABO:erna. Många av dem är engagerade i kampanjen Nutrilite™ Power of 5 och deltog i evenemangen Raise Your Hand.

– Vi är så tacksamma för all respons från människor världen över, sa Amways ordförande Steve Van Andel. – Undernäring går att förhindra, och evenemangen Raise Your Hands hjälper oss att öka medvetenheten och uppmärksamheten kring denna viktiga fråga. Vår förhoppning är att fler människor ska engagera sig i kampen mot undernäring för att minska de negativa effekter som undernäring har för så många barn och familjer. Tack till alla som deltog!

Collaget, i form av ett träd, finns utställt på Nutrilite™ Center for Optimal Health i Buena Park, Kalifornien. Verket utformades och monterades av konstnären Georgia Taylor, USA.  Besökare som ser collaget får veta att varje handavtryck representerar en del av den summa pengar som samlades in för att ge undernärda barn essentiella näringsämnen.

Enligt Världshälsoorganisationen (WHO) dör varje år sju miljoner barn före fem år ålder av orsaker som går att förhindra. Undernäring är den bakomliggande orsaken till 45 procent av dessa dödsfall. Nutrilite™ Little Bits™ blandas i barns mat en gång per dag och ger undernärda barn under fem år de näringsämnen de behöver för att överleva och utvecklas. Det har utvecklats enligt WHO:s rekommendationer för kosttillskott för barn från sex månader till fem år.

Trots att målsättningen om ett världsrekord är uppnådd fortsätter kampanjen Nutrilite™ Power of 5 obehindrat. Nutrilite™ Little Bits™ distribueras nu i nio länder men kommer att utökas till femton i slutet av 2016. Förra månaden presenterade Amway™ sitt Malnutrition Mapping Project. Amway och Global Alliance for Improved Nutrition tillhandahåller ett onlineverktyg med landspecifik information som ger lättillgänglig och aktuell information om undernäring i låg-, medel- och höginkomstländer, däri inräknat övervikt och fetma i kombination med undernäring som utgör en dubbel börda. Mer information om detta och andra Power of 5-initiativ hittar du på: powerof5.nutrilite.com.

 

Om Nutrilite™/Nutriway
Nutrilite™/Nutriway™, som endast säljs genom Amway, är världens främsta varumärke för vitaminer och kosttillskott* som utvecklats för att täcka dagsbehovet av vitaminer och mineraler bidrar till ett hälsosamt hjärta, starkt skelett och viktkontroll. Med stöd av 80 års vetenskap och forskning har Nutrilites™ team utvecklat den patenterade metoden ”från frö till färdigt kosttillskott” för att bevara kvaliteten och maximera överensstämmelsen, effektiviteten och säkerheten i sina produkter. Nutrilite™/Nutriway™ är det enda globala varumärket för vitaminer och mineraler som odlar, skördar och behandlar växter på egna godkända organiska gårdar* i USA, Mexiko och Brasilien. Nutrilites™ rapport Global Phytonutrient Report, på uppdrag av Nutrilite™ Health Institute, är en studie över det globala intaget av frukt och grönsaker, tillgänglighet och potentiell påverkan på hälsan. För mer information besök: globalnews.amway.com/global-phytonutrient-report.

 

Om kampanjen Nutrilite™ Power of 5
Amway startade kampanjen Nutrilite™ Power of 5 med syftet att öka medvetenheten om undernäring hos barn och för att visa hur viktiga näringsämnen är för utvecklingen i den tidiga barndomen, och slutligen, för att hjälpa barn att nå sin femårsdag, vilket är en viktig milstolpe i barnets utveckling. Kampanjen lanserades i maj 2014 med målsättningen att förbättra näringsvärdet för undernärda barn i åldrarna sex månader till fem år.

 

Om Amway
Amway är ett direktförsäljningsföretag med en omsättning på 10,8 miljarder USD. Företagets huvudkontor ligger i Ada, Michigan, USA.  Amways bäst säljande varumärken är Nutrilite™/Nutriway™ vitaminer, mineraler och kosttillskott, Artistry™ ansiktsvård och makeup samt eSpring™ Water Treatment System – alla produkter säljs enbart genom oberoende ABO:er. Den globala försäljningen 2014 gjorde Amway till världens främsta direktförsäljningsföretag enligt Direct Selling News 2015 Global 100. Företagsnyheter hittar du på globalnews.amway.com.

 

Om GUINNESS WORLD RECORDS
GUINNESS WORLD RECORDS (GWR) är den internationellt erkända stiftelsen för världsrekord. Första upplagan utkom 1955. Över 132 miljoner böcker och tre miljoner e-böcker har sålts på 20 språk i fler än 100 länder. Idag finns det internationellt kända varumärket även i flera massmedier: GUINNESS WORLD RECORDS TV-show har mer än 750 miljoner tittare per år, över en halv miljon ser GWR på YouTube, deras internationella webbplats har 14 miljoner besökare per år och de har över 8 miljoner vänner på Facebook. 

*Källa: Euromonitor International Limited, www.euromonitor.com/amway-claims.


          

 

 

 

Kommentera

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia