Sweden SWE  

rss

  • rss
Nyheter -
AMWAY SÄTTER UPP NYA MÅL EFTER FRAMGÅNGSRIKT ENGAGEMANG I KAMPEN MOT NÄRINGSBRIST HOS BARN

2016.10.19 - 

Världshungerdagen 2016 är början på ett nytt 1000-dagars initiativ för kampanjen Nutriway™ Power of 5

Världshungerdagen 2016 – Amway informerar att kampanjen Nutriway™ Power of 5 har uppnått målet för 2016 genom att förse över 14 000 undernärda barn med näring via fler än 5 miljoner utdelade portioner av Nutriway™ Little Bits. Vid årets slut kommer Amway ha försett 30 000 barn med näring i 15 länder över hela världen.

Under Världsh
ungerdagen informerade Amway om ett nytt mål – under de kommande 1000 dagarna utökas kampanjen för att förse fler än 500 000 undernärda barn med näring fram till slutet av 2019. Utvecklingen under de första 1000 dagarna är viktigast för barnets överlevnad och förmåga att växa och utvecklas. Det har bevisats att näringsintaget under denna period, även anlag för övervikt och vissa kroniska sjukdomar, påverkar en individs hälsa under resten av livet.

Nutriway™ Little Bits är ett pulver med mikronäringsämnen och växtingredienser som innehåller 15 essentiella vitaminer och mineraler för barn mellan sex månader och fem år. Pulvret kommer i en förpackning med ett gram som familjen kan blanda i barnets mat en gång per dag.

Nutriway™ är märke nummer 1 i världen när det gäller försäljning av vitaminer och kosttillskott* och befinner sig därför i ett idealiskt läge att påverka näringsbrist hos barn. I samarbete med erfarna icke-statliga organisationer, oberoende Amway-affärsdrivare och hängivna anställda kan Nutriway™ hjälpa till att hitta lösningar på problemet och se till att Nutriway™ Little Bits pulver med mikronäringsämnen når så många barn med näringsbrist som möjligt.

För att stödja Amways kamp och för mer information om kampanjen Nutriway™ Power of 5 besök powerof5.nutrilite.com eller din lokala Amway-webbplats.

 

Om Nutriway™
NUTRILITE/NUTRIWAY är märke nummer 1 i världen när det gäller försäljning av vitaminer och kosttillskott*. Med stöd av 80 års vetenskap och forskning har NUTRIWAYs team utvecklat den patenterade metoden ”från frö till färdigt kosttillskott” för att bevara kvaliteten och maximera överensstämmelsen, effektiviteten och säkerheten i sina produkter. NUTRILITE/NUTRIWAY är det enda globala varumärket för vitaminer och mineraler som odlar, skördar och behandlar växter på egna hållbara gårdar* i USA, Mexiko och Brasilien.
* Källa: Euromonitor International Limited.

Om kampanjen Nutriway™ Power of 5
Amway startade kampanjen NUTRILITE™/NUTRIWAY™ Power of 5 med syftet att öka medvetenheten om undernäring hos barn och för att visa hur viktiga näringsämnen är för utvecklingen i den tidiga barndomen, och slutligen, för att hjälpa fler barn att nå sin femårsdag, vilket är en viktig milstolpe i barnets utveckling. Kampanjen lanserades i maj 2014 och har förbättrat det dagliga näringsintaget i kosten för tusentals barn med näringsbrist.

Kampanjen samlar även in pengar till distribution av Nutriway™ Little Bits mikronäringspulver som en del av etablerade program hos icke-statliga organisationer som delar ut mat, utbildar och mäter barns tillväxt. För ytterligare information eller för att donera, besök powerof5.nutrilite.com

Om Amway™
Amway är ett av världens ledande familjeägda konsumtionsvaruföretag. Företaget säljer mer än 450 produkter av hög kvalitet inom kategorierna skönhet, välbefinnande och hemmet, och produkterna säljs uteslutande genom oberoende distributörer direkt till slutkonsumenterna. Företaget, som etablerades 1959 i Ada i USA, bedriver sin verksamhet i mer än 100 länder och områden och omsatte 9,5 miljarder USD under 2015. Amways bäst säljande varumärken är NUTRIWAY™ vitaminer, mineraler och kosttillskott, Artistry™ hudvård och makeup samt eSpring™ Water Treatment System.

Kommentera

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia