Sweden SWE  

rss

  • rss
Nyheter, Pressmeddelanden - Amway Amway
NUTRIWAY och AC MILAN fortsätter sitt samarbete

2015.06.09 - 

Sedan 2008 har NUTRIWAY varit det officiella kosttillskottsvarumärket för den rödsvarta fotbollsklubben samt vetenskaplig partner för MilanLabs biokemi- och näringssektion. Även utanför fotbollsplanen är NUTRIWAY och AC Milan lagkamrater genom sitt stöd till Milan Foundations projekt.

 

Amway-ägda NUTRILITE/NUTRIWAY – märke nummer 1 i världen när det gäller försäljning av vitaminer och kosttillskott[1] baserade på fytonäringsämnen – förnyar partnerskapet med AC Milan till juni 2016. Det är ett vinnande par som efter sju års partnerskap fortsätter att samarbeta aktivt både på och utanför fotbollsplanen.

Avtalet har idag skrivits under av Jaap Kalma, AC Milan Commercial Director, och Michael Meissner, Vice President Corporate Affairs Amway Europe. Avtalets fokus är att fortsätta det vetenskapliga samarbetet mellan NUTRIWAYs experter och MilanLab som är den rödsvarta fotbollsklubbens högteknologiska och tvärvetenskapliga forskningscenter.

”Detta är ett unikt partnerskap inom idrottsvärlden. Med ett vetenskapligt och evidensbaserat synsätt samarbetar de två globala ledarna, NUTRIWAY och MilanLab, om näringens och kosttillskottens viktiga roll när det handlar om att förbättra idrottsprestationer och rent allmänt uppnå ett ökat välbefinnande”, sade Michael Meissner, Vice President Corporate Affairs Amway Europe.

Partnerskapet mellan NUTRIWAY och MilanLab består av ett program som skräddarsys efter varje fotbollsspelares faktiska behov. Behoven identifieras genom en omfattande näringsenkät samt strikta medicinska undersökningar, såsom genetiska tester, blodtester och biodynamiska tester. Med hjälp av resultaten från dessa precisa analyser arbetar NUTRIWAYs experter tillsammans med MilanLab för att ta fram skräddarsydda närings- och kosttillskottsplaner för varje fotbollsspelare.

NUTRIWAY och AC Milan gör även en gemensam insats i sociala frågor.  NUTRIWAY och fotbollsklubbens icke-statliga organisation Milan Foundation har under flera år gett sitt stöd till många olika projekt för utsatta barn genom Amways globala kampanj för barn One by One™.

I centrum för alla dessa initiativ står sporten och den pedagogiska och sociala roll som sporten spelar från tidig ålder liksom grundläggande metoder för ökat välbefinnande.

Bland de många projekt som parterna har främjat hör förverkligandet av ett center för kärlsjukdomar på Buzzi-barnsjukhuset i Milano samt uppförandet av två multifunktionella sportanläggningar – en i Pagliare di Sassa efter jordbävningen 2009 som drabbade den italienska Abruzzo-regionen hårt och en i Neapel i ett socialt utsatt område där det saknades platser dit ungdomar kunde gå för att mötas och umgås.

 

 

Om Amway Europe

Amway™ är ett av världens ledande familjeägda konsumtionsvaruföretag. Företaget säljer mer än 400 produkter av hög kvalitet inom kategorierna skönhet, välbefinnande och hemmet, och produkterna säljs uteslutande genom oberoende distributörer direkt till slutkonsumenterna. Företaget, som etablerades 1959 i Ada i USA, bedriver sin verksamhet i mer än 100 länder och områden och omsatte 2014 för 10,8 miljarder USD. Amways bäst säljande varumärken är NUTRIWAY™ vitaminer, mineraler och kosttillskott, Artistry™ hudvård och makeup samt eSpring™ Water Treatment System.

 

Om NUTRIWAY

NUTRILITE/NUTRIWAY är märke nummer 1 i världen när det gäller försäljning av vitaminer och kosttillskott*. Med stöd av 80 års vetenskap och forskning har NUTRIWAYs team utvecklat den patenterade metoden ”från frö till färdigt kosttillskott” för att bevara kvaliteten och maximera överensstämmelsen, effektiviteten och säkerheten i sina produkter. NUTRILITE/NUTRIWAY är det enda globala varumärket för vitaminer och mineraler som odlar, skördar och behandlar växter på egna godkända organiska gårdar* i USA, Mexiko och Brasilien. Sedan 2008 är NUTRIWAYs produkter det officiella kosttillskottet för AC Milan.

 

Om AC Milan

I över 100 år har fotbollsklubben AC Milan varit synonym med fotboll, underhållning, känslor och seger. AC Milan har vunnit fler troféer än något annat fotbollslag. Sedan starten 1899 har AC Milan vunnit 18 ligatitlar, 3 europeiska cuper, 1 FIFA-världscup, 7 Champions League-cuper, 5 UEFA-cuper, 2 cupvinnarcuper, 6 League Super Cups och 5 italienska cuper. AC Milan är idag ett av de ledande underhållningsföretagen och producerar sportprogram för miljontals människor världen över.

 

 

*Källa: Euromonitor International Limited.


[1] Källa: Euromonitor International Limited: www.euromonitor.com/amway-claims

Kommentera

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia